Skip to content

24 Februarie 2009, Dinsdag

Maart 22, 2009

Hallo

Hoop dit gaan sommer nog baie goed met julle almal? Ons het nie klagtes nie. Dit het Vrydagaand oor ‘n duim (26mm) gereën! Na al die bietjies reën die afgelope tyd, kan ons uiteindelik ‘n verskil in die veld begin sien. Dit lyk sommer weer groen en die eerste Driedorings het begin blom. Ons is baie verlig en dankbaar. Die diere het maar die afgelope tyd bietjie swaar gekry. Ons het al ‘n paar dooie ooie gekry en dink hulle sterftes is droogte verwant. Een was nog lewendig toe ons haar in die veld sien lê het. Ons het haar huis toe gebring, maar als was tevergeefs. Sy was al te ver heen en is die volgende oggend dood.

Valentynsdag het nogal vreemd afgeloop. Die oggend net nadat ek opgestaan het, het ek ‘n arend gesien. Hy was net te ver om hom te kon onderskei tussen die Breëkoparend en die Swartborsslangarend, maar dit was beslis een van die twee. Terwyl ek nou hier sit, het ek ‘n valk gehoor… ek het gou uitgehardloop met die verkyker en ‘n Bleeksingvalk in die boom gesien en ‘n Blouvalk wat kort-kort op hom afpeil. Ek weet nie hoekom nie, maar ek kry die idee hulle hou nie van mekaar nie. Terwyl ek die valke bekyk het, het ek sommer ook ‘n Steenbokkie in die veld gesien. Dit is darem net te wonderlik om die natuur so na aan ‘n mens te hê.

Elk geval, laat ek terugkeer na Valentynsdag. Ons het die middag veld toe gery om krippe te gaan skoonmaak en die reënmeter te kyk. Het toe weer ‘n Pou en Sekretarisvoël gesien. Dis toe ons die siek ooi in die veld gekry het. Later die middag, terug by die huis, het ons vir Blikkie en Bruno vreeslik hoor blaf. Jaco het uitgegaan om te gaan kyk en toe ek hoor hoe hy die honde aanpraat om pad te gee, toe weet ek… dis alweer ‘n slang. Die slag was dit ‘n Pofadder. Ek het twee gaffels gaan kry en een vir hom geneem. Die slang het na die honde gepik en in die warboel was ons nie seker of een van die honde raakgepik is nie. Nadat ons uiteindelik die honde daar weggekry het, kon Jaco nader gaan om die slang, wat intussen in ‘n bos skuiling gesoek het, te soek. Ek moes ook maar nader staan sodat Jaco nie sy rigting kon verloor nie. Na ‘n hele paar minute het hy hom darem opgespoor en hom doodgemaak. Ek is seker ‘n slang is een van die taaiste goed om dood te gaan. Daai gaffel was hoeveel maal deur sy kop, maar sy lyf bly beweeg. Wonder bo wonder was nie een van die honde raak gepik nie. Die slange werk nogal ‘n ou se senuwees… veral as die honde nie eens besef wat se gevaar dit vir hulle inhou nie.

‘n Tydjie later het Basjan aanhoudend begin blaf. Met die wat ek toe gaan kyk waaroor die bohaai nou weer is, sien ek hy’t sowaar die slang gaan haal en al die pad tot voor op die gras gesleep en nou blaf hy vir die slang wat se lyf nog steeds krulle maak. Jaco het toe maar die slang in ‘n boom gegooi (hopelik val hy nie nog eendag op my sodra ek onder die boom loop nie). Basjan dra al wat ‘n ding is… klippe, stompe, blikke, mol, vlermuis, selfs ‘n skaapkop, tot by die gras voor die voordeur. Dis nou waar hy aan als lê en kou. Hy raak darem nou al ‘n bietjie rustiger as wat hy aan die begin was. Nou die dag toe hy saam met my by die hoenderhok was, het ek so gelag toe een van die Pikkels hom heel onverwags bespring. Hy’t bo-op Basjan se rug gespring om hom te skop. Basjan het net ‘n skril tjank gegee, maar ook nie padgegee nie.

Al die hane is nog met ons, maar ek kan voel hoe die oordeelsdag nader kom. Een van ons nuwe wit henne is nou al ‘n hele tydjie lank weg. Ons het eers gedink dat sy miskien êrens sit en broei, maar dis nou al so lank dat ek twyfel. ‘n Muishond het haar seker maar gevang. Verder is hier alweer twee hennetjies wat op dieselfde nes (of potplant) sit en broei. Hulle stoei omtrent oor die nes (met twee eiertjies) en nie een wil bes gee nie. Die snaakste is dat die twee henne omtrent eenders lyk ook nog.

Met Kobusina en Ounooi gaan dit nog goed. Ounooi is sommer heelwat stewiger as Kobusina (dit kom nou van haar alewige weglopery). Die afgelope paar dae het sy wel hier naby die huis gebly. Hulle kry nou net een keer op ‘n dag melk.

Donderdag laasweek was hier omtrent ‘n skaapwerkery. Jaco se swaer (Kobus) het ook die dag hier kom spandeer. Net na 5 die oggend is hulle al die veld in om skaap bymekaar te maak. Net voor middagete het die honde taamlik begin blaf. Die mans het net van die kraal af by die huis gekom. Toe is dit die beeste wat besluit het dis weer tyd dat hulle op Pompfontein gaan kuier. Al 5 van hulle (Mookie ingesluit) het hier verbygestap gekom, haastig oppad na die buurplaas. Ek het vinnig ‘n emmertjie lusernpille vol gemaak en vir Jaco geneem. Die mans is toe met die bakkie agterna om die beeste terug te lok met die kos. Gelukkig het Jaco hulle al so mak gekry dat dit maklik gewerk het. Uiteindelik was hul weer terug in hul kamp en kon ons nou eet.

Jaco het net uit die huis gegaan om iets te gaan doen toe ons sy benoude roep hoor. Toe ons buite kom het ons net ‘n stofwolk in die rigting van die kraal gesien. Jan het nie die hek behoorlik toegemaak nie en 400 skaap was op pad uit veld toe. Kyk, toe moes ons hardloop, want as daai lot skaap nou eers almal die veld in is en dit boonop nog in die verkeerde kamp waar ander skaap reeds is, sou dit nog ‘n paar uur geneem het om weer almal te kry waar hul moes wees. Gelukkig kon ek, Jaco en Kobus die skaap weer terug in die kraal kry sonder te veel moeite. Een skaap het wel ‘n kans probeer vat en omgedraai en begin hardloop. Ons het vir Basjan, wat grootoog gestaan en toekyk het, geroep. Hy het sowaar agter die skaap aan gehol, die skaap laat omdraai en hom tot in die kraal gejaag. Dit was ongelooflik! Basjan het sy eerste skaapwerk gedoen. Ons was so trots op hom. Uiteindelik kon ons gaan eet.

Die middag net na 4 is ek toe ook kraal toe om te gaan help met die tellery. Dit is nogals ‘n groot takie, veral as een van die honde die skape skrik maak en almal hardloop deurmekaar terwyl jy amper klaar getel was. Terwyl ons nou daar in die kraal besig was, het die honde weer begin blaf in die huis se rigting. Sowaar! Daar kom die beeste weer aangestap. Weet nie hoekom hulle nou weer die wegloop idee in hul koppe gekry het nie, maar toe is die tellery weereens daarmee heen en moes die beeste eers agterna gesit word voor hulle te ver is. Met hulle uiteindelik weer in die kamp, kon die tellery voortgaan. Dit was al donker teen die tyd wat ons by die kraal weg is. Basjan het gehelp om die skape veld toe aan te jaag. Dit was ‘n dol en lang dag! In die nag so rondom 02h00, het ek wakker geword en die honde weer hoor blaf. Nes ek vermoed het, het ons die volgende oggend agtergekom die beeste is weer hier verby en die slag was daar niemand om hul te keer nie. Hulle is nou nog op die buurplaas. Jaco sal seker nog in die week ‘n plan moet maak om hul weer hier te kry.

Sondagnamiddag het ek en Jaco bietjie met al die honde gaan stap. Dis die verste wat Basjan nog gestap het, maar daar was ook nie einde aan sy energie nie. Terwyl ons nog so stap sien ons skielik ‘n Pofadder in die pad. Die honde was al reg by die slang. Gelukkig het hul padgegee toe ons hulle roep. Ons het besluit om nie die slang dood te maak nie en het eerder maar net omgedraai en huiswaarts gekeer. Ons glo nou maar dat hulle ook hul doel in die natuur dien. Dis natuurlik ‘n ander saak as hy naby die huis kom.

Verder eet ons lekker aan die druiwe, turksvye en perskes. Hier is hopeloos te veel vir ons om te kan opeet. Ons het nou al ‘n hele klomp turksvye vir ‘n oom in die dorp gevat wat dit uit sy karavaan vir ‘n paar sent verkoop. Dis ongelooflik wat die goed se pryse in die winkels is. My komposhoop groei darem ook so bietjie-bietjie. Ons het steeds nie ‘n saad in die grond nie, maar werk nog daaraan. Jaco is druk besig om die trekker reg te kry. Die grond is nou lekker nat na al die reëns, so sodra die trekker reg is, dan kan ons begin werk.

So van eet gepraat… ek moet seker gaan kos maak. Laat dit goed gaan met julle en laat hoor gerus van julle! Ek is al uitgehonger vir ‘n bietjie nuus.

Groenveldgroete

Anoesjka

PS: Mannetjie is Jan se hond wat bedags hier kom kuier. Sal nog vir julle fotos stuur van hoe die veld voor en na die reën lyk.

No comments yet

Lewer kommentaar

